Gissa vilka som har dykt och sett hajar?

Jo det ar Lisa och Linnea!!!

Igar vid tva tiden akte vi ut pa havet med Willy, var divemaster som vi dok med. Willy var en trevlig medelalders man som verkade saker pa det dar med dykning. Han var till och med saker pa att han skulle kunna visa oss hajar. "I show you some sharks, and you give me some good tip?" Sjalvklar ville vi se hajar! Vi hade gett upp hoppet om att kunna se hajar, for de flesta har sagt att det inte ar sasong for det nu. Sa vi hade inte allt for hoga forhoppningar.
Vi skulle gora tva dyk. De bada gick valdigt bra, dock var det lite dalig sikt denna dag. Men vi sag anda mycket fina fiskar, en zebrafargad murana, hummer och mycket mycket mer. Det var valdigt fina farger pa reven, faktiskt mer har an i Asien. I slutet av det forsta dyket simmade Willy mot en stor revgrotta, han tog fram sin ficklampa och lyste in i morkret. Han kollade bak mot oss och hojde enda handen mot pannan och gjorde "hajtecknet". Jag blev sa glad, och simmade ivrigt fram till honom. Med lite radsla i kroppen stannade jag bakom Willy och holl fast mig i en sten pa botten och kikade in i grottan. Jag sag ingenting, lurade han mig nu? tankte jag. Jag kollade en lang stund, ingen lite revhaj som simmade omkring dar inne inte. Men plotsligt sag jag, bara nagra meter ifran oss, tva stora fenor! Nar jag kollade igen sag jag att den ena lag med nosen mot oss. Josses va stoora de var!! De var minst tva meter langa. Det var verkligen haftigt att sitta dar och kika pa dem, men samtidigt lite laskigt. Antligen!
Det andra dyket var ocksa valdigt bra, inga hajar den gangen men det var fortsatt mycket fina fiskar att se.


Har ar en san haj vi sag, sa kallad Sandtigerhaj. Ser lite farlig ut va?


Nu har vi gjort 12 dyk och det marks, for det kanns verkligen som att man beharskar det hela nu. Man kan slappna av och inte tanka sa mycket nar man simmar omkring dar under ytan. Det blir da ocksa valdigt mycket roligare nar man kanner sig lugn och trygg med det man gor. Sjalvklart kan man ju inte slappna av allt for mycket, man maste anda hela tiden vara pa hugget och vara noggrann med utrustningen innan man dyker ner.

Efter dyket gav vi oss ut pa tacojakt och fann ett litet stand dar de salde tacos, burritos, enchiladas och annat gott till billiga priser, stralande! Efter det lite shopping har pa Isla Mujeres sma mysiga gator. Jag hittade dessvarre inget jag kunde hanga i min lilla julgran men Linnea hittade bade glajjor och klanning. Vilket kalas va?


Har skriver Linnea lite vykort :)

Idag har vi stekt precis hela dagen. Var kara van Robban fick ocksa folja med och sola idag. For er som inte kanner till den dar Robban, han ar var basta van. (Det ar var lilla hogtalare som vi kopplar in var ipod i). Det var valdigt harligt att ha Robban i vart sallskap, det blev mycket allsang dar pa stranden ska jag tala om.







I morgon ar det sista dagen har pa Isla Mujeres, sen aker vi tillbaka till Playa Del Carmen i overmorgon. Vi gillar lugnet har pa on, men behover lite livat nu nar min kara van snart fyller ar! Da jaklar ska det firas :)

Tack (Willy) och hej leverpastej


Lisa

Kommentarer
Postat av: Janne

Hajar du vad häftigt!

Lisa! Du kan ju köpa en smarrig chokladkaka till födelsedagsbarnet! Men säg inget till henne!

Hon gillar ochså att man sjunger för henne!



2012-03-29 @ 09:43:31
Postat av: Anonym

Ojojoj hajar! Inte illa! Tur att det var snälla hajar :) Hasta luego chicas! :D

2012-03-29 @ 18:25:48
Postat av: Carolina

Mitt namn kom inte med, schkuuumt :)

2012-03-29 @ 18:26:42
Postat av: kh

Så vackra flickor och så vettiga!(Ni har förstås

solcreme med hög faktor) Idag fyllde min lillasyster Gunilla år) Kram

2012-03-29 @ 20:41:52
Postat av: Limpis

Orättvist!! Vill med sola och se hajar!! Fast den ser ju gryyyymt läskig ut, hade nog flippat lite hehe. Inte precis sånna små revhajar från Thailand direkt. Själv ska man till Göteborg i helgen!! Have fun girls <3

2012-03-30 @ 11:34:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0