Surfing pa Kuta Beach

Hej allihopa!

Nu har jag (Linn) precis kommit tillbaka fran min forsta surflektion!! Medans Linnea och Lisa shoppar sa sitter jag har med sand i haret, vatten i oronen och skrapsar over hela benen. Jag befinner mig i ett salgs lyckorus och ar helt skakig av allt adrenalin! Det var verkligen hur KUL som helst att surfa!!



Min instruktor heter Mol och kommer ifran Java. Han arbetar i en surfshop nara vart hotell. For en 2h privatlektion fick jag betala ca 200 svenska kronor, det ar billigt det. Eftersom det var min forsta gang sa fick jag anvanda en "Long boat with soft top" brada. Den var verkligen gigantiskt stor och mjuk sa att jag inte skulle sla mig om jag ramlade pa den. Efter nagra fa instruktioner pa stranden sa gav vi oss ut i vattnet. Forsta gangen fick jag bara folja med vagen pa magen. Den andra vagen skriker Mol "Paddle and stand up" och sa gjorde jag det. Jag stog upp pa bradan hela vagen till stranden, och Mol sa "Are you sure that this is your first time surfing?" Haha, nu blir du stolt over mig va pappa? :P

Imorgon ska jag ha min andra lektion och da ska jag fa testa pa pyttelite storre vagor an de sma som jag surfat pa idag. Jag ska aven fa testa en lite mindre brada sa att man kan dyka under vagorna med bradan, det ska bli sjukt kul :)

Over and out //Linn

Kommentarer
Postat av: P

Linn, kolla mejlen.//P

2012-01-19 @ 10:44:34
Postat av: Lena

Häftigt! Hoppas Tom och Jerry också testar!

2012-01-19 @ 21:15:36
Postat av: Oscar

Så du går i "Daddy P" fotspår

2012-01-20 @ 02:36:03
Postat av: Jessi

Duktig du är bästis!!!! Åå jag är avundsjuk! Se till att surfa så mycket du kan!! Duktiga ni var som tog dykarset!! Så ballt!!!! Nu tycker jag du kan komma hem snart för jag saknar dig en massa!!! <<3 puss&kram Jessica!

2012-01-23 @ 20:29:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0