Vart är vi nu? - TULUM!

Hola!
Nu sitter jag och Linnet här på en liten mysig restaurang i centrala Tulum. Vi har ätit hamburgare och druckit smoothies. Vi har fastnat här med våra otroligt spännande böcker. Jag läser "En dag" och Linnea läser en mexikansk bok (väldigt passande) "Señor Peregrino".
Vi klagar inte på livet nu så att säga. Här sitter vi solbrända och lite lagom mätta. Nu är det ju inte så långt kvar på vår långa långa resa, ungefär 3 veckor. Så vi passar på att verkligen njuta av semesterlivet och det tropiska klimatet.

Igår tog vi bussen från Playa del Carmen hit till Tulum. Resan tog drygt en timma, en billig och bekväm resa. Väl framme sökte vi upp ett Hostel och fann ett till ett hyffsat bra pris. Vi har ett privateroom eller privatebungalow snarare. Lite halvsletet ställe, men passar två halvsletna resenärer ganska så bra :)

Idag har vi varit pa en fantastisk strand har i Tulum vid namn Zazil Kin. Det var inte alls mycket folk pa denna vackra strand, sa vi bestamde oss ganska sa tidigt for att checka av en grej pa semesterligans lista. Namligen att sola toppless! Det var otroligt harligt att vi kunde sola sa, men underbart ar kort som man brukar saga. For nar klockan narmade sig tva sa drog varldens storm in mot oss med enstaka regndroppar och graa hemska moln. Sa det blev ingen lang dag pa stranden, tur var val det for vara vita stackars pupper.



I morgon ska vi gora ett nytt forsok pa Zazil Kin och aven kolla pa ruinerna som ligger dar, ni ser dem pa bilden ovan. Det ser inte sa pjakigt ut va?

Det var allt for idag gott folk, pa aterseende!


Lisa

Kommentarer
Postat av: Limpis

Ser alldeles fantastiskt ut! Haha så nu fick ni äntligen sola toppless!! Själv ska jag på jobbmöte om 5 min, vi ska gå igenom papper som jag har tagit fram, hoppas att de inte blir allt för mycket fel där...:) PUSS på er sötisar <3

2012-03-23 @ 08:03:20
Postat av: Lena

På wikipedea står det att det är världens vackraste strand och att Tulum är en gammalt mayastad som blomstrade på 13-15hundratalet. Mayaindianderna dog ut av alla sjukdomar som spanjorena drog dit då de kom till Mexico (år 1518). PS jag är hemma sjuk det är därför jag helt plötsigt slår upp allt.

2012-03-23 @ 10:23:35
Postat av: Tompa

Vi får nog ta en avstickare till Tulum nån gång Lisa:-) Det ser fantastiskt ut.!!

2012-03-23 @ 17:16:17
Postat av: KH

Ni är väl inte ensmma om att sola topless, undrar en mormor, ängslig som vanligt. Kram

2012-03-23 @ 18:35:46
Postat av: Hanna

Karin H du är på topp som vanligt ser jag, haha jo dom var helt ensamma kan jag berätta för dig härifrån Phoenix. Har mellanlandat här för att snart åka tillbaka till A-town. Bra med internet på flygplatser en dag som denna. Tack för uppdateringarna goingar.

2012-03-24 @ 01:26:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0