Kaos i Kina

Det ar inte alls kaos i Kina, laget ar valdigt stabilt, jag (Linnea) tyckte bara att det var en rolig rubrik... Kina ar faktiskt freaking awsome!!!!! Har lever vi loppan ska ni veta! Trots att kineserna ar daliga som attan pa engelska ar dom valdigt snalla och forsoker forsta (till skillnad fran ryssarna!!!). Det blir en hel del charader och Limpan ar en hejare pa att forsoka fa dem att forsta att hon behover ga pa toaletten ska ni veta! Det finns mat att kopa for bara nagra kronor precis overallt sa det ar sallan vi ar hungriga!! Det ar inte heller minsta risk for att ga ner ett endaste gram i vikt!

Igar var vi pa kinesiska muren och den var sa fantastisk att det ar helt obeskrivligt sa jag ger helt enkelt tusan i att beskriva den. Idag har vi traningsvark i vara vader for det var inte direkt fa trappsteg som blev bestigna. Det hela var en otroligt svettig upplevelse da vi totalt missbedomt vadret. Eftersom stallet vi var pa (Mutianyu) ligger norrut fran Beijing (bara 9 mil, men anda) sa tankte vi att det skulle vara lite kyligt dar. Det var det minsann inte! Det blev att ta av sig sa mycket som mojligt och eftersom vara bleka axlar inte sett solljus pa vad som kanns som ar och dar sa fick vi till och med en branna dar vi gick i vara linnen.
Pa kvallen traffade vi nagra engelska killar och irlandska tjejer pa vart hostel och tillsammans med dem blev den en hejdundrandes utgang pa klubb E-log! Det var roligt som attans!



Vi har tidigare under Beijingvistelsen traskat runt i forbjudna staden och jag blev forvanad over hur himla stor den var. Det var verkligen en hel stad dar innanfor de enorma murarna och vallgravarna! Valdigt kul att ha upplevt detta! Nagot som dock ar mindre kul att ha upplevt ar att alla allmanna toaletter i detta lilla landet endast ar ett hal i golvet... Inte sa vidare varst bekvamt tycker vi.  

Jag befinner mig for tillfallet pa ett internetcafe som kan beskrivas som allt annat an mysigt. Stallet ar fullt av kineser som sitter apatiskt framfor skarmarna med helt glansiga ogon och spelar skjutspel. Roker gor dom samtidigt och pa golvet smyger en skabbig katt runt och hoppas pa att nagot atbart skall trilla ner pa till den. Eftersom jag inte har alla hastar i stallet, och inga bestick i ladan heller for den delen sa tankte jag inte pa att ta med mig en kamerasladd. Sa inga bilder fran vara pahitt idag inte :( Buhuuu! Men vi ska fixa en bildbomb till er inom snar framtid! 

Tack och hej leverpastej!

Mvh
Sara Linnea Johansson
Backpacking AB

Kommentarer
Postat av: Carolinas mormor o morfar

Hej! Vi har inte ord för allt kul Ni har. Skönt att Ni är friska o vid gott humör. Vi bara väntar på nya rapporter. Kramar till er alla!

2011-10-19 @ 14:07:03
Postat av: Anna

Haha Inte alla hästar i stallet;)Puss saknar dig

2011-10-19 @ 22:25:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0