We are moving on

Efter manga om och men har nu vi nu antligen lyckats slita oss fran Sihanoukville och anlant till Phnom Penh. Den lilla kuststaden som vi till en borjan inte gillade alls vaxte pa oss (minst sagt) och till slut trivdes vi som fiskarna i vattnet! Vi hade bokat vart hostel for en vecka och gick efter det varje morgon till receptionen och bad om en natt till, och till slut hade vi varit dar i omkring tva och en halv vecka - hoppsan?!

Efter allt vart omkringflangande sa maste jag saga att det var grymt skont att vara pa samma stalle sa lange. Att hela tiden packa och slapa pa ryggan ar en av vara sma obekvamligheter. Vi hade vara stammisrestauranger, handlade vatten och smapratade med samma forsaljare varje morgon, visste vilken strand som var goast och hade stenkoll pa i vilken ordning och nar man skulle forflytta sig mellan de olika klubbarna. Till slut kande vi dock att det var dags att ta tjuren vid hornen sa vi tvingade pa vara arslen pa en fem-dollars-buss imorse vid attasnaret och anlande ca fem timmar senare till huvudstaden.



Val har hittade vi efter att vi klivit av bussen rekordsnabbt ett bra guesthouse som vi nu har installerad oss pa och just nu ligger de andra tre sma kaninerna och sover medan undertecknad sov hela bussresan och ar pigg som en mort! Vi ar alla lite smaslitna efter en hel del harjande om natterna och dessutom en go magsjuka som vi turas om att ha. Vi delar systerligt ska ni veta. Hittills ar det bara lilla Lisa som har sluppit undan men vanta du bara, den som vantar pa nagot gott......

Nar dom sma liven vaknar till sa smaningom sa tankte vi bege oss ut pa lite marknader och shoppa loss! Vi bor centralt och bra och har nara till det mesta, dock sa har vi fatt ga upp betydligt i prisklass vilket svider till rejalt ska ni veta. En och en halv dollar per natt per person har vi fatt ga upp jamnfort med Sihanoukville och far nu betala hela fem dollar, aj aj aj.

Imorgon har vi bestamt dejt med en tuc tuc-chauffor klockan nio pa morgonen och han skall ta oss till killing fields ar planen. 30-40 minuter skall det ta att aka dit med chaufforen som pa sin tuc tuc har en egendesignad skylt dar det star "World Champion Tuc tuc, Most Charming Driver!" - det later val lovande! Efter killing fields tar han oss vidare till Toul Sleng Genoside Museum. Sa da har ni varan plan for lordagen den 10 december.
Om ni ar intresserade av vidare planer sa ring Polia. Nej jag insag just att sanna skamt endast var okej for manga ar sedan da den Polia-reklamen faktiskt gick pa teve sa jag tar bara och sager vad vara planer ar istallet. Vi kommer antaglien stanna har i PP i ca tre dagar, da ska vi dra oss mot delfinerna som simmar omkring i Mekongfloden i Kratie och spendera nagra dagar dar, oklart hur manga dagar sa har i forvag. Darefter blir det Siem Reip men Angor Wat i spetsen och sedan forhoppningsvis en liten flygtur till Phuket i Thailand nagra dagar senare! Tag med i observationen att vara planer ofta forandras.

Nu ska jag inte traka ut er med mer tjot utan jag skall fortsatta att fila pa mina naglar med min fantastiska nagelfil! Men det var trevligt att rakas!

Ha det gott, grankott! (ett litet uttryck som jag snappat upp fran Carolinas mormor!)


Linnea

Kommentarer
Postat av: JB

Låter alldeles föträffligt !

2011-12-09 @ 11:05:45
URL: http://semesterligan.blogg.se/
Postat av: P

Hoppas ni får det bra i "Pearl of Asia", ser fram emot nya äventyr med Semesterligan. Härligt att ni satsar på kvalitet i Tuc-Tuc träsket.//P

2011-12-09 @ 16:12:22
Postat av: lena och Janne

Nu skall vi kolla kartan! Hälsningar från brasan och glöggen.

2011-12-09 @ 18:41:21
Postat av: Hannaaa

Du är ju riktigt go du mörten, den saken är ju klar!

Själv har jag anlänt till Hawaii. Imorgon ska vi möta ett smurflag och på torsdag får jag träffa Daniella simhopparen. Antagligen ska jag väl försöka ändra denhär albinoliknande färgen som min kropp nu består av, men det får blir senare i veckan. Vi hörs, puss

2011-12-13 @ 09:10:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0