En liten update!

Hej allihopa!

Nu har vi varit i Australien i 11 dagar! Jag tänkte bara skriva en liten sammanfattning av vad vi har gjort under dessa dagarna!

Vi började med att bo på ett hostel i Southbank, som ligger väldigt centralt i Melbourne. Jag (Linn) fullständigt ääääälskar att bo på hostel! Vi träffar nya intressanta människor varje dag!
Ena kvällen lär vi 2 killar från Sydkorea och en kille från Kanada att spela UNO, nästa kväll hänger vi i baren med ett brittiskt par och deras vänner. Dagen där på snackade vi med några tjejer från USA. I köket lagas mat från alla världens olika hörn, och det är alltid intressant att se vad folk äter. Jag blev förvånad över att så många lägger ner så lång tid på att laga sin mat. Jag och Linnea slängde ihop lite köttfärssås så snabbt som möjlig. Medan tex två tjejer från Taiwan spenderade timmar på alla sina olika små rätter.

Nu har vi flyttat från vårt hostel till en förort som heter St Kilda! Det är väldigt mycket ungdomar och backpackers här! Så vi känner oss verkligen på rätt plats! Om det nu bara kan bli liiiite varmare så att vi kan få gå till stranden snart! I förrgår va nämligen den kallaste dagen i Australien på 40 år!!!!!

Förutom att ha vandrat runt i Melbournes CBD, fikat, kollat på byggnader och sovit så har vi även besökt Brighton Beach. Vi var ute på en PW och helt plötsligt bara stod vi där vid de välbekanta beach hutsen, som vi sett på bilder. Givetvis hade vi ingen kamera med oss, så det får helt enkelt bli ett besök till. Men det var kul att vi lyckades hamna vid en sevärdhet av en ren slump!

För några dagar sedan såg vår flatmate delfiner ute i havet precis vid vår strand!!! Jag och Linnea droppade vår frukost och sprang ut till stranden för att få se delfinerna, men när vi kom fram så var de inte kvar! Det kommer fler tillfällen hoppas jag!

Nu ska jag hem och koka lite gröt till mig och Linnea och försöka att gosa lite med vår katt som för övrigt är väldigt svår flirtad!

See you later!!!
/Linn


Kommentarer
Postat av: mormor

Roligt att höra från er!

2012-10-14 @ 08:37:29
Postat av: Lena

Ja verkligen roligt!

2012-10-14 @ 09:07:29
Postat av: Marita

Kul att ni trivs och har kul.
Kram
Marita

2012-10-15 @ 08:30:28
Postat av: Lisa

Ååh ni verkar ha det helt underbart! Hoppas värmen kommer till er snart och jag längtar efter lite bilder! Inget nytt på jobbfronten? Saknar er <3 hur är tidsskillnaden? Kan vi skypa snart?

2012-10-15 @ 13:12:57
Postat av: Anonym

"..kallaste dagen på 40 år" -säkert varmare än här i allafall.
//P

2012-10-15 @ 13:13:21
Postat av: Kratty

mer updates!!! och BILDER :D / Nattis

2012-10-26 @ 15:30:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0